Przyjemna dla oka ukryta manipulacja – Merchandising Wizualny

Co sprawia, że w niektórych sklepach spędzamy długie godziny, a do innych nawet nie zaglądamy? Dlaczego wybieramy akurat te produkty, które są wystawione na półkach przy samych kasach? Odpowiedź jest jedna. Dobrze przemyślany merchandising wizualny. 

W handlu detalicznym to praktyka prezentowania klientom usług i produktów w sposób, który angażuje i motywuje klienta do zakupu. Ponieważ otwiera się coraz większa ilość sklepów stacjonarnych o podobnym asortymencie, wielu sprzedawców szuka sposobów na ulepszenie swojego wizualnego merchandisingu, aby przyciągnąć nowych klientów.

Drobna manipulacja, duże zyski

Tak jak w życiu prywatnym tak i w przypadku merchandisingu – zewnętrzny wygląd, prezentacja robią wrażenie i zapadają w pamięć. 

Oczywiście nie zachęcamy do “oceny książki po okładce”, ale nie oszukujmy się – okładka ma znaczenie. Tym bardziej w przypadku wspomnianym merchandisingu wizualnym. 

Może zabrzmi to jak banał, ale zazwyczaj nie zauważamy jak nasze zmysły – wzrok, smak czy zapach wpływają na nasze codzienne decyzje – również zakupowe. Kiedy poczujesz zapach świeżo wypieczonego pieczywa jest szansa, że wyjdziesz z bochenkiem chleba, którego nie było na Twojej liście. Pięknie ubrane manekiny w witrynach, mogą zachęcić Cię do zakupu nowego letniego outfitu. To wszystko wina (a raczej zasługa) merchandisingu wizualnego.

Mimo ery digitalowej, konsumenci wciąż chętnie podejmują decyzje zakupowe impulsywnie, ulegając reklamom znajdującym się w sklepach, promocjom czy ofertom tygodnia. Merchandising wizualny skutecznie wpływa na podejmowane przez konsumentów decyzje.

Klient klientowi nierówny – nie sztuką jest zdobyć zainteresowanie tych impulsywnych. To właśnie Ci wymagający są prawdziwą wygraną. 

Niezbędne elementy merchandisingu muszą być spełnione, aby ułatwić kupującym zdobywanie informacji, znajdowanie potrzebnych towarów, odkrywanie nowych produktów i maksymalne wykorzystanie wizyt w sklepie.

Merchandising wizualny – sekretna technika sprzedaży

Od atrakcyjnej ekspozycji po podkreślenie estetyki, wszystko jest ważne, aby wzbudzić zainteresowanie kupujących Twoją marką. Sprzedawcy muszą stworzyć naprawdę dobrą strategię, aby zbudować atrakcyjny wizerunek marki.

Merchandising wizualny nie tylko pomaga sklepowi przyciągnąć klientów, ale również zwiększyć sprzedaż. Daje klientom dobry powód do ponownego zakupu produktu, jednocześnie zapewniając firmie przewagę konkurencyjną.

Wygląd, oświetlenie, oznakowanie, kolor, faktura, kształt i opakowanie. Połączenie tych elementów pozwala klientowi lepiej zrozumieć markę oraz prowadzi to do pozytywnych doświadczeń zakupowych.

Wywarcie silnego pierwszego wrażenia w merchandisingu jest kluczowym aspektem

Jak wszystkie sektory, merchandising przechodzi szybki okres zmian. Branża zmienia się dzięki postępowi technologicznemu. 

Niezależnie od typu merchandisingu, na który się decydujesz, dopracowana strategia jest podstawą. Produkt, nawet ten najwyższej jakości, nie sprzeda się bez odpowiedniej prezentacji. 

Jeżeli jesteś właścicielem firmy i rozważasz wyłożenie swoich produktów na półki sklepowe, merchandising wizualny to narzędzie, które pomoże Ci przedstawić markę i oczarować klientów. Sprawi, że będą oni wracać po Twoje produkty.  

Czytaj całość
krystian

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zachęcamy
do kontaktu
z nami w przypadku
jakichkolwiek
pytań

ZACHĘCAMY DO KONTAKTU Z NAMI W PRZYPADKU JAKICHKOLWIEK PYTAŃ