MS Support to oferta kompleksowego wsparcia w realizacji każdego rodzaju zlecenia w punktach sprzedaży na terenie całej Polski. Oferujemy realizację usług z zakresu merchandisingu, logistyki i zarządzania materiałami POS, przeprowadzamy badania i audyty w punktach sprzedaży. O efektywności działań realizowanych w ramach realizacji usług składających się na ofertę MS Support decyduje jakość pracy naszej struktury terenowej. Dlatego najwyższą wagę przykładamy do procesu szkolenia i wdrażania procedur wśród naszych pracowników.

Nasz profesjonalny zespół kilkunastu menedżerów odpowiada za koordynację realizowanych projektów, kontakty z klientami i nadzór na strukturą terenową: merchandiserami, logistykami, montażystami i ankieterami. Dysponujemy zespołem ponad dwudziestu koordynatorów regionalnych, kilkudziesięciu koordynatorów hal we wszystkich halach sieci Real oraz w największych halach pozostałych sieci. Każdy z naszych koordynatorów w terenie wyposażony jest w urządzenie mobilne w postaci tabletu lub smartphone’a, co umożliwia bieżące raportowanie online wyników naszej pracy.


Merchandising

Merchandising to jedna z podstawowych kompetencji MS Services. Nasze usługi realizujemy we wszystkich sieciach sprzedaży rynku nowoczesnego oraz wielu punktach sieci rynku tradycyjnego. Łącznie jesteśmy obecni w ponad 2 000 placówkach handlowych, a pracuje dla nas ponad 4 000 merchandiserów. Nasze usługi wykonujemy uwzględniając specyfikę sieci i dbając o każdy szczegół zlecenia. Podstawowym zadaniem naszych regionalnych koordynatorów jest postępować jak ambasadorzy klientów, tzn. myśleć jak klient, widzieć oczami klienta i działać, jak gdyby byli pracownikami naszych klientów.


Rozwiń

Na zakres usługi merchandisingowej składa się:

  • Rekrutacja i wdrożenie merchandiserów do pracy,
  • Administracja zatrudnienia merchandiserów,
  • Szkolenia i wdrażanie systemów motywacyjnych,
  • Nadzór menedżerski – koordynacja i kontrola działań w terenie,
  • Raportowanie realizacji usługi,
  • Raportowanie uzgodnionych parametrów.

W zakresie naszych kompetencji leżą również:

  • Monitoring standardów ekspozycyjnych, planogramów  (OSS, dostępność, liczba face’ów)
  • Monitorowanie działań konkurencji (obecność, ceny, promocje),
  • Magazynowanie, konfekcjonowanie i dystrybucja materiałów POS,
  • Montaż i demontaż materiałów POS,

Wykonywane zadania raportowane są na platformie internetowej, do której każdy z naszych klientów posiada bezpośredni dostęp i możliwość śledzenia i oceny wyników naszej pracy.

W ramach oferowanych usług, dostępne są następujące rodzaje wsparcia:

  • Merchandising dedykowany
    • Projekty, których zaletą jest możliwość koncentracji całego zespołu projektowego (dedykowany kierownik projektu, menedżerowie regionalni oraz merchandiserzy) wyłącznie na potrzebach jednego Klienta.
  • Merchandising uniwersalny
    • Wsparcie dla wielu klientów korzystających z uniwersalnej struktury organizacyjnej. Koszt utrzymania struktury i realizacji projektu jest dzielony pomiędzy poszczególnych klientów. Usługa ta to doskonałe rozwiązanie łączące jakość i optymalizację kosztową.
  • Merchandising mobilny
    • Rozwiązanie ukierunkowane na wsparcie sprzedaży poprzez budowę i zarządzanie zewnętrznym zespołem merchandiserów, którzy obsługują mniejsze punkty sprzedaży o rozproszonej strukturze lokalizacyjnej. Nasze zespoły merchandiserów wyposażone są we wszystkie narzędzia niezbędne do realizacji zadań (samochody, telefony, tablety).

Nasi merchandiserzy odpowiadają za:

  • Sprawdzanie stanu towarów na półkach, uzupełnianie braków, wykładanie produktów  po dostawie,
  • Zapewnienie i utrzymanie właściwej ekspozycji produktów na półkach,
  • Wdrażanie planogramów,
  • Monitoring cen, terminów przydatności do spożycia,
  • Budowa displayów i końcówek,
  • Rekomendacja i budowa dodatkowych miejsc ekspozycyjnych,
  • Utrzymywanie dobrych relacji z personelem hal.

Logistyka i zarządzanie materiałami POS

Usługa logistyki i zarządzania materiałami POS to idealne rozwiązanie dla firm, które w swojej działalności wykorzystują wiele materiałów POS i ze względu na prowadzenie wielu kampanii promocyjnych, często w wielu lokalizacjach równocześnie, nie zawsze mają możliwość odpowiedniego zarządzania i kontrolowania ich dystrybucją i ekspozycją. Wyspecjalizowane zespoły  wsparcia technicznego MS Support nie tylko dostarczają materiały POS, dbają o ich odpowiedni montaż i ekspozycję, pilnują zapasów w magazynach, ale również zapewniają szczegółowe informacje o działaniach i zdarzeniach, na podstawie których przygotowany zostanie raport efektywności całego procesu. Dzięki zastosowaniu nowoczesnego systemu administracji, dostępnego również dla klienta, oferujemy stały monitoring materiałów POS.


Rozwiń

Usługa kompleksowego zarządzania materiałami POS obejmuje: magazynowanie, logistykę, instalację/deinstalację oraz audyt.

W ramach usługi magazynowania oferujemy:

  • krótko  i długoterminowe magazynowanie materiałów POS
  • zarządzanie magazynem
  • kontrolę stanów magazynowych

W ramach usługi logistyki oferujemy:

  • dostarczenie materiałów (zapewnienie transportu)
  • sortowanie i przepakowywanie materiałów
  • monitoring przesyłek

W ramach usługi instalacji/deinstalacji oferujemy:

  • montaż i demontaż materiałów
  • konserwację materiałów
  • utylizację zbędnych materiałów

W ramach usługi audytu oferujemy:

  • weryfikację terminowości dostarczania materiałów
  • weryfikację poprawności montażu
  • weryfikację stanu technicznego materiałów
  • weryfikację zgodności materiałów z założeniami Klienta

Lokalizacje punktów sprzedaży i sklepów są na bieżąco weryfikowane. W przypadku skomplikowanych w montażu materiałów zapewniamy również profesjonalne szkolenia dla ekip montażowych.


Badania i audyty w punktach sprzedaży

W ramach usługi badania i audytowania punktów sprzedaży oferujemy naszym klientom możliwość sprawowania kontroli i monitorowania elementów procesu sprzedaży. Dzięki strukturze terenowej złożonej z ankieterów i koordynatorów regionalnych MS Support dostarcza klientom informacje dotyczące dystrybucji (numerycznej, listingu, zgodności), cen (poziomu, komunikacji, zgodności), konkurencji (aktywności, promocjach), materiałów POS (obecności, dystrybucji, standardów, zgodności). Nasi audytorzy wyposażeni są w niezbędne narzędzia komunikacji elektronicznej i nadzorowani przez zespół doświadczonych koordynatorów regionalnych oraz kierowników projektów. Operują jako autoryzowani reprezentanci Klienta, audytorzy MS Services lub występują w roli tzw. Tajemniczego klienta.


Rozwiń

Działania z zakresu badania i audytu w punktach sprzedaży realizujemy:

  • w dowolnym kanale sprzedaży (nowoczesny, tradycyjny, specjalistyczny: HoReCa, apteczny, elektro RTV-AGD, DIY, sieci lokalne, regionalne etc.)
  • w dowolnym typie / rodzaju punktów sprzedaży (sieciowe, niezależne, specjalistyczne)
  • na dowolnym panelu / próbie punktów sprzedaży
  • badany dowolny parametr / grupę parametrów
  • z dowolną częstotliwością

Oferowana przez MS Support usługa audytu jest usługą kompleksową, w ramach której wykonujemy wszystkie czynności umożliwiające zrealizowanie zlecenia.

  • Rekrutacja, zatrudnienie i rozliczenie audytorów
  • Wstępna weryfikacja / zakup bazy punktów
  • Opracowanie harmonogramu audytu
  • Wizytacja punktów sprzedaży
  • Wypełnienie ankiet z wizyt
  • Rejestracja video (opcja)
  • Wprowadzenie danych do systemu
  • Raportowanie zbiorcze
  • Prezentacja wyników z analizą
  • Rozliczenie usługi

MS Support wykonuje równnież stałe lub okresowe badania weryfikujące zgodność stanu faktyczmego z ustaleniami, czy raportami (Compliance):

  • Zgodności z kontraktem, ustaleniami centralnymi w sieciach sprzedaży
  • Zgodności danych raportowych zespółów terenowych Klienta
  • Wykonanie zadań zleconych firmom zewnętrznym (merchandiserzy, promotorzy, hostessy, PH)
  • Efekty programów rynkowych (implementacja, motywacja, lojalność)